ludzie mówią, że życie to jest to ale ja wolę sobie poczytać
sobota, 29 października 2011
152.

Bardzo lubię książki z tej serii!

Ta jest opowieścią o nieudacznikach - tak można powiedzieć w skrócie. Głębiej - jest powieścią o niespełnionych marzeniach, o zaprzepaszczonych szansach i o życiu, które wydaje się już skończone. Roger i Bethany pracują w sklepie z artykułami papierniczymi, za nim są juz najlepsze chwile (tak mu się przynajmniej wydaje), przed nią jest całe życie, ale ona nie potrafi tego dojrzeć. Roger chce byc pisarzem i pisze powieść - to właśnie jest naśmieszniejsza część tej książki; krzywe zwierciadło, w którym Roger widzi wszystkich swoich znajomych.

Polecam!

14:39, arturobandim
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 27 października 2011
151.

Jack Reacher to fajny bohater - odważny, dzielny, nieustraszony, dobry w matematyce, biciu i niepozornym podrywaniu kobiet. Ale ta opowieść o nim, jego przygodach, jest trochę nużąca i przydługa.

Reacher trafia do miasteczka Rozpacz i, na nieszczęście mieszkańców, zostaje z niego wyrzucony. A kiedy gdzieś go nie chcą, on musi wiedzieć dlaczego. W sąsiednim mieście, przewrotnie nazwanym Nadzieją, znajduje motel i sympatyczną panią policjant, która pomoże mu rozwiązać tajemnicę Rozpaczy. Okazuje się, że zamieszane jest w to i wojsko, i religijni fanatycy i dezerterzy. Ale bez obaw - Jack Reacher da im wszystkim radę!

poniedziałek, 24 października 2011
150.

 

Powieść ma formę listów, karteluszek pisanych do siebie przez matkę i córkę. I mimo, że dotyczy trudnego tematu - choroby, odchodzenia, zaprzeczenia, pogodzenia się z tym - to nie jest smutna historia. Przebija z niej miłość, uwaga, poświęcenie i ta pewność, że najważniejsze to spędzać ze sobą czas.

149.

Oj, naprawdę nie chciałbyś być niewolnikiem w starożytnej Grecji!

Pięknie zilustrowana książka w przystępny sposób opowiada o tym, jak niedobrze było zostać niewolnikiem w starożytnej Grecji. Szczególnie, kiedy jest się kobietą. Wtedy musisz zapomnieć o swojej rodzinie, dbać o dom właściciela, o jego żonę, bawić jego dzieci, prać, sprzątać, gotować, chodzić na targ po sprawunki. Możesz odzyskać wolność na łożu śmierci, ale rzadko się to zdarza...

Książka ukazała się w serii "Życie, jakiego nie chciałbyś wieść" i naprawdę polecam wszystkim rodzicom, by przy okazji rozmowy o demokracji, wolności, parytetach, prawach człowieka przeczytali ją swoim pociechom!

148.

Opowieść o tym, jak przez przypadkowe zdarzenie może się odmienić całe nasze życie.

Melody Browne mieszka z synem w Londynie, pracuje jako pomoc w kuchni, ma najlepszą przyjaciółkę Stacy i zły kontakt z rodzicami. Podczas randki z nowo poznanym mężczyzną, kiedy oglądają znanego w całej wielkiej Brytanii magika - ten wywołuje ją na scenę. Po odegraniu swojej roli Melody traci przytomność. Kilka dni później okazuje się, że dzięki temu zdarzeniu odzyskała coś cennego - powoli wraca jej pamięć. Okazuje się, że jej życie przed 9 rokiem życia usłane było nieszczęściem, zawiedzionymi marzeniami, ale też dobrymi, przyjaznymi jej ludźmi. Melody powoli poznaje samą siebie. 

piątek, 21 października 2011
147.

Nie czytałam innych książek tego autora, ale bez wątpienia po nie sięgnę.

Thorwald w pasjonujący, beletrystyczny, ciekawy sposób opowiada historię trzech hemofilików z książęcych rodów. Alfonsa - hiszpańskiego następcy rodu, który zrzekł się korony dla kobiety. Niemieckiego księcia Waldemara, który zmarł podczas drugiej wojny światowej, gdy Amerykanie nie pozwolili udzielić mu pomocy. Oraz najlepiej znanego chyba z historii - carewicza Aleksego, syna Mikołaja II, który przeżywszy kilkanaście lat z trudną chorobą został w końcu rozstrzelany (wraz z rodziną) przez rewolucjonistów.

Czyta się świetnie! Naprawdę gorąco polecam.

14:52, arturobandim
Link Komentarze (2) »
czwartek, 20 października 2011
146.

Choć do Gwiazdki jeszcze daleko gorąco zachęcam do przeczytania dwóch opowiadań Trumana Capote'a. Mały chłopiec - Buddy w pierwszym z nich opowiada o nie najlepszych Świętach w życiu, które musiał spędzić z tatusiem - nie opiekujacym się nim na co dzień. Buddy wyrwany ze swojej wsi i, przede wszystkim, z opiekuńczych rąk najlepszej przyjaciółki, sześćdziesięcioletniej ciotki Sook, nie może sie odnaleźć w realiach wielkiego miasta. W drugim opowiadaniu, bardzo wzruszającym, Buddy opowiada o przedświatecznym pieczeniu placków z Sook, o ich małych rytuałach, magicznych prezentach i o tym, że dzieciństwo czasem po prostu za szybko się kończy. 

16:32, arturobandim
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 13 października 2011
145.

A przeczytałam jednak to!

Nie są złe te książki, trochę dydaktyczne, trochę rozrywkowe i takie smutno-śmieszne jak samo życie. W tej, ostatniej już części, dziewczyny kończą szkołę i przed nimi trudne wybory. Do tego dochodzą codzienne kłótnie z rodzicami, niewiara w siebie, no i problemy z chłopakami. 

Laura chciałaby więcej porywów serca i chłopaka poetę, dlatego zauroczona jest nowym kolegą - Simonem. Chelsea nie wie, co chciałaby robić w przyszłości i miota się między świeżo zwolnioną z pracy mamą i tatą, rozwijającym własną restauracje. Sumitha chciałaby tańczyć, ale jej ortodoksyjny hinduski ojciec nie pozwala jej na to i aranżuje spotkanie z przyszłym potencjalnie mąłżonkiem. No a Jemma ma przed sobą wyprowadzkę do Szkocji...

wtorek, 11 października 2011
144.

Przeczytałam też i drugą część przygód dziewczynek z Leehampton i już mam pewność, że Georgia Nicolson by się z nimi nie zaprzyjaźniła. Są zbyt grzeczne, zachowawcze oraz mają inne zainteresowania poza dyndakami i chłopakami...

Mama Laury jest w ciąży, Jemma odkrywa swój największy talent, Chelsea uczy się co nieco o chłopcach a Sumitha przechodzi trudną lekcję asertywności. Czyta się nieźle!

 

143.

Kolejna z powieści dla młodzieży, jaką przeczytała, ale - choć czyta się nieźle - to Georgią Nicolson to to nie jest.

Opowieść o czterech koleżankach z małego miasta w wielkiej Brytanii pokazana jest zarówno ze strony dziewczyn jak i ich rodziców. Jest to bardzo fajne rozwiązanie, bo pokazuje perspektywę oraz to, co ja wiem bez doświadczenia - że okropnie ciężko być rodzicem nastolatki.

Laura nie może sie pogodzić z tym, że rodzice się rozstali: ojciec mieszka z zołzą Betsy a mama spotyka się z okropnym typkiem Meyvilem. Jemma dopiero co się sprowadziła a jej nadopiekuńcza mama nie ma jej zamiaru wypuścić spod skrzydeł. Sumitha pochodzi z hinduskiej rodziny i jej tata nie uznaje zabaw nastolatków za odpowiednie dla młodej damy z Bangladeszu. A Chelsea jest zawstydzona mamą, która zamiast być "normalna" jest szaloną dziennikarką lokalnej gazety, ubierającą się co najmniej niekonwencjonalnie.

Każda z dziewczynek, czternatoletnich pannic raczej, ma swoje zmartwienia, kłopoty, wlasne pryszcze i rozterki. Każda też myśli, że pozostałe mają fajniej... typowe!

 
1 , 2
O autorze
Tagi